Rólunk

      Körösladányi ÁMK "Zöldág" Napköziotthonos Óvoda
Óvodakép
Településünk helyi sajátosságait, hagyományait, a természetes és az épített környezetünk szeretetét és tiszteletét, és a nevelő-fejlesztő munkánk értékeit figyelembe véve, az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjára építve készítettük el „Zöldág” környezeti nevelésre épülő személyiségfejlesztő pedagógiai programunkat.
  • Óvodánk esztétikus, melegséget sugárzó, biztonságos környezetével, szeretetteljes, mindenkit teljes mértékben elfogadó, családias, bizalmat árasztó légkörével, esősorban a szabad játék eszközeivel készíti fel a gyermekeket az életre.
  • A gyermekek és szülők kívánságát, elégedettségét mérlegelve, a gyermekek érdekeit figyelembe véve alakítjuk életüket, melyhez az itt dolgozók hivatásszeretete, a gyermekek és szülők tisztelete, egymás értékeinek megbecsülése párosul.
  • Gyermekeinkkel való kapcsolatunkban alapvető minden gyermek elfogadása, a türelem, a tolerancia. Ezeket a tulajdonságokat gyermekeink személyiségében, élethelyzetekben történő viselkedési modellek nyújtásával kívánjuk formálni.
  • Bátorítjuk óvodásainkat tevékenységek kipróbálására, újításokra.
  • Tevékenységükben benne rejlik a tévedés lehetősége, a hibákat azonban nem büntetéssel, hanem segítségnyújtással, folyamatos gyakorlással, sikerélményhez juttatással próbáljuk javítani, ezáltal fejlődik gyermekeink kudarctűrő képessége, önmaguk és mások iránti bizalma.
  • Gyermekeink megbecsülését, önbecsülését a gyermeki tevékenységek, alkotások dicséretével, a gyermekközösség általi elfogadásával kívánjuk elérni.
  • Méltóságuk tiszteletben tartásán az alapvető emberi szabadság és a gyermeki jogok biztosítását értjük.
  • Szem előtt tartjuk, hogy egyedi, mással nem helyettesítő individum és szociális lény szellemi, erkölcsi és biológiai értelemben is egyedi személyiség egyszerre.
  • A jogokra és kötelességekre épülő óvodai szokásrendszer biztosítja a gyermek igazságérzetének alakulását.
  • Az óvodai nevelés célja az, hogy elősegítse az óvodások sokoldalú, harmonikus fejlődését, a gyermeki személyiség kibontakozását, a hátrányok csökkenését, az életkori és egyéni sajátosságok valamint az eltérő fejlődési ütem figyelembevételével (ideértve a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek ellátását is).
  • Olyan támogató tanulási környezetet alakítunk ki, amelyben minden feltétel adott ahhoz, hogy a gyermekek tanulási képességei optimálisan fejlődhessenek. Az óvoda közvetlenül segíti az iskolai beilleszkedéshez szükséges gyermeki személyiségvonások fejlődését. Intézményünkben fokozott figyelmet szánunk az iskolai élethez szükséges alap képességek megerősítésére, figyelembe véve az egyéni eltéréseket és fejlődési potenciálokat. A tankötelezettség teljesítésének megkezdéséhez szükséges értelmi, testi, lelki és szociális érettség elérésére irányuló, az óvodai nevelés időkeretébe ágyazott célzott foglalkozásokat biztosítjuk.
  • Programunk a családi nevelésre épít, annak kiegészítője, tiszteletben tartva a szülők világnézetét, a családban kialakult szokásokat. Módszerünk a prevenció, melynek belső tartalma a szeretet és a bizalom. Ezek mind megkívánják az óvodapedagógus jelenlétét, mely az együttlét, vidám, bensőséges légkörében biztosítja a gyermekek sokoldalú és harmonikus fejlődését. Az igazi jelenlét közös tevékenységekre, játékra, párbeszédre motivál. Ezeken keresztül tapasztalja meg a gyermek a személyre irányuló tiszteletet, elfogadást, szeretetet és megbecsülést. A nevelés lehetővé teszi és segíti a gyermek személyiségfejlődését, egyéniségének kibontakoztatását, a tehetséggondozást, a hátrányok csökkentését.
  • Olyan gyermekeket szeretnénk nevelni: akik derűsek, vidámak bizalommal fordulnak a felnőttekhez, és társaikhoz, önként, örömmel vesznek részt minden tevékenységben és azt élvezetes játéknak tekintik. Megőrzik természetes kíváncsiságukat, óvják, védik, alakítják környezetüket. Kibontakozik kreativitásuk, kérdéseiket, véleményüket bátran, őszintén kinyilvánítják. Megfelelő önfegyelmet tanúsítanak a különböző helyzetekben és érzelmeiket bátran kifejezik, hogy megismerhessük őket.
  • A nemzetiséghez tartozó gyermekek óvodai nevelésében biztosítani kell az önazonosság megőrzését, ápolását, erősítését, átörökítését, nyelvi nevelését, és a multikulturális nevelésen alapuló integráció lehetőségét.
  •  A hazájukat elhagyni kényszerülő családok (a továbbiakban: migráns) gyermekeinek óvodai nevelésében biztosítani kell az önazonosság megőrzését, ápolását, erősítését, társadalmi integrálását.